اندکی درنگ/نکاتی درمورد آیه 284 و 285


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 4 اسفند 1394
بازدید : 1103
نویسنده : .::چشم انتظار::.

نکاتی درمورد آیه 284 سوره بقره

محاسبۀ آنچه بندگان در دل دارند:

گاه تصور میشود که این آیه با احادیث فراوانی ک میفرماید « نیت گناه ،گناه نیست» مخالف است.برخی از مفسران بزرگ در پاسخ این اشکال گفته اند: مراد از جمله « ما فی انفسکم» صفات و اخلاق خوب و بد است که در دل ثابت و مستقر شده است؛مانند: ایمان ،کفر، دوست داشتن،دشمن داشتن و امثال این صفات که در جان آدمی ثابت شده و اعمال او از آن صفات سرچشمه میگیرد؛ اما مطالبی که گاهی بی اختیار به ذهن میرسد، مانند فکر گناه _ که بدون اختیار به ذهن برسد و انسان تصمیم بر انجام آن نداشته باشد_ مشمول معنای این آیه نیست.

نکاتی درمورد آیه 285 سوره بقره

فضیلت قرائت دو آیه آخر سوره بقره:

روایت بسیاری در فضیلت دو آیه آخر بقره هرکس این دو آیه را بعد از نماز اعشا بخواند ثواب کسی را دارد که تمام شب را به عبادت و نماز پرداخته همچنین فرموده اند اگر در خانه ای این آیه خوانده شود شیطان نمیتواند به آن خانه وارد شود.


برگرفته از قرآن حکیم به قلم آیت الله مکارم شیرازی





:: موضوعات مرتبط: مطالب آموزنده , تفسیر+اندکی درنگ , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








✿ مقام معظم رهبری: اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم،رییس فضای مجازی کشور میشدم! رایانه ها و فضای مجازی و سایبری که الان در اختیار شماست، اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید ،میتوانید یک کلمه حرف درست خودتان را به هزاران مستمعی که شما را نمیشناسند ،برسانید! این فرصت فوق العاده ای است؛ مبادا این فرصت را ضایع کنید ! اگر ضایع شد خداوند متعال از من و شما روز قیامت سوال خواهد کرد! 1391/7/20 ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿ مشکل کارهای ما اینه که برای رضای همه کار میکنیم،جز خدا"شهیدابراهیم هادی" ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿ شهادت تیر و ترکش نیست؛آنروز که خدا را باهمه چیز و در همه جا دیدیم و نشان دادیم،شــــــهـــیــــد شده ایم ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿ در زمین عشـــقـــی نیست که زمینت نزند،آســمــــان را دریاب ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿ تنها و تنها خــــــداست که می ماند

:: همسفر ::

پرواز تا خدا

پرواز تا خدا

کمک به سازمان خيريه محک

چاپاربلاگ

˜ãíä ãÈÇÑÒå ÈÇ ÇåÇäÊ ˜ääϐÇä Èå ÇãÇã Úáí ÇáäÞí Ú

اسلام زیباست

یاوران حضرت مهدی عج